Monday, November 10, 2008

Kekalkan Ni'mat Ini

Ku teliti setiap mesej yang diberikan oleh sahabiahku.. Dibelek, difahami, dihadam sebaiknya. Sehinggakan tanpa ku sedari, air mata membasahi pipi..

" Dalam kita melangkah mungkin merangkak ,terkadang di uji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis, peritnya terasa.. tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan. Semoga kita tabah dan ditetapkan iman"

" SAHABAT, berjanjilah bahawa dirimu akan berjuang di medan ini. Membawa kemanisan iman cinta dan jihad abadi, lalu mengukir sebuah da'wah untuk menghidupkan cinta Ilahi. Sahabat, berkorbanlah untuk Islam. Dunia cuma sementara. Sahabat, ku akan menolongmu menghadapi ranjau hidup dan insya-Allah kita sama-sama menjadi kekasih Allah"

" Ya Allah, selimuti istirehat saudaraku ini dengan kemuliaanMu. Hapuskan segala kesusahan dari hatinya. Bangunkan dia saat TahajudMu tiba. Rahmatilah dia kala waktu subuhMu datang menyapa"

" Bila hati berjuang kerana Allah, dugaan itu tempat bersinggah. Keperitan ditelan sebagai juadah. Kejayaan dianggap satu mimpi indah. Andai ditakdirkan rebah, HATI tetap redha kerana Allah. Tabahkan hatimu kerana kau srikandi yang paling berharga"

" Ya Allah, kami berbaiah untuk terus taat setia pada jalanMu ketika susah dan senang, suka dan duka, sihat dan sakit, muda dan tua, lapang ataupun dalam kesempitan. Kami tak ingin membantah perintahMu, ingin sentiasa bercakap benar, dan kami tidak takut pada celaan orang yang mencela, semua ini hanya keranaMu. Sahabat, moga di rezekikan untuk terus berjihad dan terus berkorban di jalanNya. Amal kerana Allah, yakin pada janjinya. Peliharalah sebaiknya 10 rukun bai'ah yang telah sama-sama kita ikrarkan. Sungguh teguh keyakinan ini bahawa Allah janjikan syurga di hujung jalan kita. Jangan pernah berputus asa atau gugur di jalan da'wah ini."

Ya Allah, anta Ya Rahman...
Kekalkan ni'mat berukhwah ini..Kekalkan langkah kami dalam menempuh danau dan ranjau perjuangan ini.. Agar rebah kami, rebah sebagai Syuhada' di jalanMu.. Jangan Kau gantikan tempat kami dengan insan lain, tetapi Kau jadikanlah bilangan kami bertambah.. Kerana Ya Allah, kami tak mampu untuk begerak sendirian, di dalam dunia yang penuh kacau-bilau ini..Syukran jazilan kepada semua yang terus kekal bersamaku, BarakaLlahu 'Alaik..

3 comments:

samarinda said...

best artikel ni..tq

Az_liey said...

Mintak segalanya dipermudahkan...

Muslimin Agung said...

A STREET IN KOSOVO

On a street in Kosovo
a bullet when astray
into a mother's heart

In the skies of Kosovo
a missile whistle past
and tore her home apart
and so it goes..

It goes on and on
like night, with no respite
and no ray of light in sight

Hope goes up in smoke
and leave thousand cold
and trembling broken hearts

It's too late when we die
to think back and do the things we knew
we should have done

Its too sad if we live
but close our eyes and ears
to sound of distant gun

Love come from within us
but if not given to those
around us
is not love at all