Sunday, March 8, 2009

Cuba Baca, Hayati, Fahamkan dan Amalkan

Do'a Yang Diajarkan RasuluLlah kepada Siti A'isyah R.A

Ertinya: " Ya Allah! Aku memohon kepadaMU akan segala kebaikan di negeri dunia dan negeri akhirat,
sama ada yang aku ketahui mahupun yang tidak aku ketahui.
Dan aku berlindung denganMU daripada segala kejahatan di dunia dan di akhirat, sama ada yang aku ketahui mahupun yang tidak aku ketahui.
Dan aku memohon kepadaMU akan syurga dan segala amalan yang dapat menghampirkan aku kepadanya,
baik perkataan, perbuatan, niat dan i'tiqad.
Dan aku berlindung denganMU daripada api neraka dan segala amalan yang dapat menghampirkan aku ke dalam api nereka,
baik perkataan, perbuatan, niat dan i'tiqad.
Aku memohon kepadaMU
akan segala kebaikan yang telah dipohon oleh hambaMU dan RasulMU Muhammad S.A.W
dan aku berlindung denganMU
daripada segala kejahatan yang telah berlindung daripadanya oleh hambaMU dan RasulMU
Muhammad S.A.W.

Ya Allah! Apa jua keputusan yang Engkau berikan kepadaku
daripada segala urusanku,
maka Kau jadikanlah akibatnya membawa aku memperolehi petunjukMU..
Ameen Ya Rabbal 'Alamin"

No comments: