Tuesday, September 9, 2008

Mohon Dengan Sangat

Wahai Rabb Yang Maha Pengasih
Lagi Maha Penyayang
Yang Memiliki Segala Kelebihan
Jua Kekuasaan
Sedangkan aku hamba yang amat lemah
Yang bergantung harap hanya pada-Mu
Demi hakikat sebuah iman
Dan amanah yang aku galas
Sebagai janji yang telah dimeterai
Sejak aku di alam roh lagi
Dan terus ku bawa ke alam dunia ini
Yang pastinya bakal berakhir
Kerana masih ada suatu destinasi abadi yang akan ku tuju
Sebagai penentu
Siapakah aku di sisi-Mu
Syurga atau neraka tempatku
Aku sendiri tidak ketahui jawapannya
Ya Allah
Hamba Mohon dengan sangat
Jadikanlah ramadhan hamba kali ini
Adalah yang terbaik dari yang telah berlalu
Kerana yang berlalu tetap akan pergi

Mohon dengan sangat
Bimbing hati ini Ya Rahman
Biarkan hamba terus hanyut dengan cinta-Mu
Daripada hamba terus lalai dari cinta dunia
Meskipun cinta dunia itu nampak indahnya di mata manusia
Namun bercinta denganMu memberikan hamba seribu ketenangan

Mohon dengan sangat
Dodoikan hamba dalam zikir terhadapMu
Hidangkan kepada hamba dengan tarbiyyah yang utuh
Yang bisa membentengi hamba dari kemaksiatan
Yang mampu membuatkan hamba asyik dengan ibadah kepadaMu
Kerana inilah hakikat kejadianku

Mohon dengan sangat
Moga risalah Islam yang hamba nobatkan di hati
Dapat dikongsi bersama insan-insani
Kerana ia rahmat kepada semua
Yang perlu disampaikan
Meskipun masih ada telinga yang masih tidak mahu menerima
Ada hati yang masih terkunci rapi
Namun Ya Allah
Berikan kekuatan dan ketabahan
Kerana ia wajib ku sampaikan

No comments: